Dark
|
|
« -: Юни 07, 2009, 05:58:28 » |
|
Философията на Alfred Dunhill Ltd.е основана на идеята, че един продукт трябва да е както практичен и полезен, така също красив и здрав. С тази мисъл Alfred Dunhill създава своята компания през 1893 година, когато е на 21. В самото начало той произвежда принадлежности за езда, но тъй като конете скоро биват заменени от колите, се преориентира към артикули за собствениците на коли: луксозни ръкавици, връхни дрехи, куфари, очила и часовници.
През 1906 година Alfred Dunhill създава първата си лула- патентован продукт с капаче против вятъра, която да бъде удобна за пушене от шофьори. Този дизайн скоро добива популярност. Следва отварянето през 1907 година на магазин за тютюн, лули и пури на Duke Street St. James. Магазинът бързо става известен както заради богатия си за онова време асортимент, така и поради факта, че на място всеки клиент може да направи своя собствена смес, която след това да опише в специално поставеното тефтерче с надпис ``My Mixture``. Качеството на лулите, които идват от Франция обаче не го удовлетворява- те са покрити с дебел слой лак, който запушва порите на бриара . Dunhill поръчва специална серия лули за магазина си на лондонския клон на фабриката Charatan, като набляга на идеята, че цената е без значение.
През 1910 година Алфред отваря собствена малка фабрика на Duke Street, специализирана за производството на лули в горния ценови сегмент. Точно тогава той формулира двата си ръководни принципа- първо, лулите да се произвеждат от най- добрия възможен бриар и второ, те да имат съответната цена, която допълнително да ориентира клиента, че купува лула с превъзходни качества. Това е точно обратното на тогавашната ситуация- популярни са евтините нискокачествени лули, които просто се изхвърлят след кратка употреба и биват заменени с нови.
През 1912 година Dunhill започва да маркира лулите си с т. нар. white dot – бяла точка, основно от практически съображения- за да ориентира клиентите си накъде трябва да поставят мундщука на правите лули. Впоследствие лулите Дънхил започват да се отъждествяват с бялата точка като знак за тяхното превъзходство. Също по това време Дънхил патентова вложката от алуминий, която предпазва вътрешността на лулата чиста. Когато тази тръбичка се замърси, тя лесно бива заменена с нова. Това е и началото на широкото разпространение на приспособленията за почистване на лула.
Alfred Dunhill мечтае лулите му да станат широко известни. Първата световна война му предоставя неочаквана възможност. Английски офицер, изпратен в Северна Франция си поръчва лула. Дънхил изпраща допълнително количество лули с молба те да бъдат разпространени сред подчинените на клиента му, но става така, че лулите се изкупуват охотно както от британските офицери, така и от американските, канадските, белгийските и френските му колеги. Така към края на войната бялата точка става позната по целия свят.
|