Благодаря на всички за изказаните мнения.
@Ози не мисля, че извивката е обратна, по-скоро е в правилната посока, ако беше наобратно щеше да загуби ... май всичко. Наистина е удобна. Бамбукът има определени свойства/предимства, както и недостатъци.
1. Сам по себе си е красив
2. Тънък, когато намериш подходящ, но много здрав
3. Теоретично абсорбира влагата
4. Придава "рустикален" стил на композицията
5. Пренебрежимо лек, особено като се има предвид дължината. В случая лулата не е дълга (±140мм)
Сред недостатъците
Не е с правилна форма, т.е. не може да се обработва свободно. Трябва да се търси вариант, за да се направят челата от двете страни.
Пробиването му е по природа определено. Вътре има естествена кухина, от която не можеш да избягаш и се изисква доста усет и опит, за да излезеш в средата от другата страна, а когато е огънат, какъвто е случая - викаш неволята и всички магии.
Добре е да бъде захванат с пръстен, където ще бъде втулката на мундщука, защото ще има движение напред - назад и поемайки влагата, бамбукът ще се промени.
И разни други неща, за които няма смисъл да пиша.
Голямото предимство е че е много лек.
Тази лула е със "стандартна" дължина от ок.140 мм, а теглото й е сигурно на половина от да речем билярд с такъв размер.
Нямам с какво да претегля, за да знам точно, но усещането в зъбите не лъже, както знаете.
@Cefy Няколко пъти ми казваш, че нещо се губи, не само тук, та започнах и аз да го търся. Не съм сигурен, че разбирам какво имаш предвид, но ще предположа.
Моят стил, ако имам такъв, е силно променлив. В едни моменти в главата ми е едно, друг път друго. Въпреки това правейки едни и същи форми много пъти, те остават като, да речем, някаква форма на стил.
Въпреки горното, когато започна работа по дадена лула, била тя и най-стандартната, напр. билярд, дървото диктува в истинския смисъл на думата, какво ще стане. Ярък пример е първата ти лула. Всъщност, говорейки за себе си, като работя по дадена лула, винаги трябва да търся компромиси и начин не точно да надделея, а по-скоро да се адаптирам / да адаптирам формата към даденостите на бриара. Това, че първо оформям, а след това пробивам само помага за избягване на пукнатини и др., но понякога нищо не става.
@ Popeye Не е първата, а сигурно 20та с бамбук. Тази обаче си заслужава да се покаже и да се говори за нея, може би точно заради конкретния бамбук. Не искам да се изкарвам "творец" или нещо подобно, но естеството на тази работа си е творческо, няма какво да се лъжем. "Бамбуковия" период може да се удължи наистина.
Лулата е симетрична, не е асиметрична, от върха на мундщука до средата на огнището може да се прекара права линия. Ако я погледнеш отгоре или отдолу линията е една и съща. Има странична извивка на самия бамбук, което е съвсем естествено. Търсенето беше точно естетическо, но малко по-друга естетика
виж това
http://www.smokingpipes.com/pipes/new/tsuge/moreinfo.cfm?product_id=97693http://www.smokingpipes.com/pipes/new/florov/moreinfo.cfm?product_id=38750http://www.smokingpipes.com/pipes/new/adam-davidson/moreinfo.cfm?product_id=111079http://www.smokingpipes.com/pipes/new/adam-davidson/moreinfo.cfm?product_id=95057и много други.
Използването на бамбука, не съм сигурен, но мисля че тръгва от Япония, което си е естествено. Съответно, тази стилистика и естетика е търсения акцент - естествените, природни и хармонични форми, а не правите и да речем, архитектурни, геометрични форми.
Това, което искам да пробвам е да огъна бамбук. Имам представа, че може би става, но не съм пробвал на практика, така че ще има още прототипи.